Thursday 30 August 2012

Boleh ke Laki Bini Bekerja 1 Bumbung?



Cmner erk??
Apa pendapat korg suami isteri bekerja di tempat yang sama?
 
Jangan pelik yer, mmg ada cik somi dan cik isteri bekerja dlm satu bumbung.
Aku pun pernah ada experienced mcm nie jugak…
tp bukan as a husband and wife, tp as Boyfriend & Girlfriend
 
Sbbnya terkeluar topic ni, kat tempat aku bekerja nie adalah sepasang laki bini dok bekerja sama-sama.
Husband as a Project Manager then wife as a Quantity Surveyor.
Tapi position dorg berdua ni mmg saling berkait rapat..
Selalu jugak tgk si wife dtg jumpa husband dia yang duduk kt department aku ni for discussion atau advice cenggitula..
 
Pernah satu, hari tgh dorg discuss tibe-tibe si husband tertinggikan suara ckp
“No! No! Noooooooooo……cannot be la, U listen here….bla bala..bla..”
Oleh kerana astro aku ni tak di cover langsung dgn tudung, aku pun terpana la kejap kt depa 2 org ni..
Si husband ckp “Sorry Liza….” then continue discuss..
Agaknyer balik rumah pun bersambung kelahi lagi la kut!! Kuii..kuiii..kuiiiiii
Si husband ni, mmg bersikap professional…
klu ko tgk, tak nampak langsung dorg ada hubungan.
Boleh dikata cool, relax and steady jer..
Cuma dia selalu pinjam barang aku, tak reti nk pulang!! Gerammm jugak ni!!
 
Kadang-kadang wife die nie ade jugakla jenguk2 tgk si husband ni tgh buat ape..
Kut-kut la buat benda yang bukan-bukan kn?
Harusla kena pantau!
 
Actually asalnya mmg dorg 2 ni dah lama couple sebelum aku keje sini lagi
tp masa tu husband based kt project site, manakala wife di HQ.
Tapi lama kelamaan, bile wife dh pregnant,
si husband request from management switch to HQ bersama-sama wife.
Mungkin bimbang kut keselamatan wife kesayangan dia ni…..ohhh, bahagia kn?
Hinggala skrg nie, si wife tgh pregnant anak no.2
 
Ada jugakla aku selalu curi-curi pandang kt depa 2 org nie,
pasalnya si wife nie ada sifat manja ala-ala gediks gituu..
Tp aku tgk si husband nie, mcm biasa jer…mmg tak nampak mcm ada relationship between dorg nie.
Tak silap aku, dgr cerita dorg laki bini ni sudah di sounds awal-awal supaya tidak menunjukkan kemesraan mereka laki bini.
Mestila bersikap professional kn, dah nama pun kerja di HQ semua level bosses ada kt sini
Bagus kn??
 
 
Ok,  cerita pasal aku plak..
 
 
Yer, mmg aku pernah bekerja 1 floor, 1 department dan menghadap boss yang sama.
Tapi seriously mmg 100% tak boleh nk bersikap professional,
Sbbnya aku ni mulala gedik, sikit-sikit nk dekat-dekat sentiasa..
Tibe-tibe teringat plak lagu Ana Rafali tu…
“Boleh pandang-pandang, Jangan pegang-pegang, Duduk diam-diam…”
Kah..kahh..kahhhhhhhh
Asal takde kat tempat je……..pasti ke tempat no. 2…ahahahaha!!!
Walaupun byk mata yg memandang tp still coverline jugak,
takut kene surat disiplin plak kang!
 
Mustahil la tak pernah gado kn??
Biasalah sifat jeles-jeles ni….nk nk aku ni kn ala-ala sweet seventeen ;P
Yang penting ko tahu pandai kawal emosi dan jaga batas-batas itu dh cukup!
During lunch time plak, mmg rehat bersama..
kt situla time nk bergossip ke, nk lepas geram ker, nk smoking ker…erkk??
Mmg bagus jugak cmni tau, jimat..sbb ada org yang tlg byrkan..
Dan of coursela ada system bergilir-gilir..
 
Tapi kalau ko tanya aku sekarang nie, nak lagi tak 1 bumbung dengan Boyfriend,
I will say NO WAY!!!!
Tak sanggup………!!!!!!!!
 
 
 
 
 
 

No comments: