Tuesday 29 March 2011

Colour Lens

Hari nie, aku ada terima msg di facebook dari kawan
Dia bertanya brand apekah contact lens colour / kanta lekap yang aku pakai skrg ni

inila jawapannya........aku cerita dr 1st till today okeh!

1st experienced, aku pakai lens colour brand Fresh Look @Fresh Kon
mmg nampak menarik!! byk org puji ckp "cantik colour mata ko Lisz.."
haih...pe salahnya klu ko ckp terus yg aku cantik sudah kn??

2nd, pernah cuba brand Acuvue
tp seriuss....cepat kering!! mungkin jugak kandungan oksigen @ air  agak kurang pd lens tersebut.

atau adekah aku kerap menggosok mata kn??

3rd, aku pernah pakai brand GEO Lens..beli melalui on-line by my colleague
geram sbb salu tgk mata dia cantik jer kn..siap berkaler-kaler lagi..
dh tu kaler mata ikut tema baju ape dia pakai hari-hari..harusla jeles kt ko kn Salwa!!
last-last kami beli mcm pukal..sbb ramai yg order thru dia
ok...not bad!

4th, brand nie aku baru pakai 1 kotak..Maxim Colours, bukan Maxis okeh!
So far, boleh tahan jugakla brand nie..mata tak salu kering!!
aku suggest korg cubala brand nie..ini adalah brand baru..
sbb tu aku nk cuba, maklumlah gara-gara dh termakan pujuk si salesman kt MOG Leisure Mall tu kn?
tp alhamdililah...ms pi snorkeling kt Sipadan ari tuh, lens ni still boleh pakai lg sampaila balik KL..
bimbang jugak sbb, dh terkena air laut masin..tp alhamdulilah elok lagi
penglihatan jarak jauh pun boleh nampak lagi..
Syukrannnn..sampai skrg aku belum rasa naik divider tepi jalan tu lagi..heeeeeee
apetah lg klu semut lalu depan PC kn??
mestilah aku syuhhhh!!! syuhhhh!! takkan makan pulak!

Okeh..nie kotak lens colour yang aku pakai skrg..
korg cuba tauu...!!


 




2 comments:

flo... said...

blanja kmk satu! makseh...=p

Cheritera Kami said...

Acuvue mmg cepat kering..aku pun xbape sesuai..

Xmo la jeles2 kan kita sama2 mempunyai mata yg cantik...heheheheh..cantik kah???