Saturday 14 August 2010

Siput Sedut

Aku tak peduliiii walaupun bulan pose hari nie!!! Nak cerita jugak kisah "siput sedut" nie!!
Alkisahnya, smlm lepas balik keje sempatla singgah Bazar Ramadhan Suntex, di Bt 9 dkt jer dgn rumah aku, spt biasa aku mencari kedai Makcik itam tuh jual lauk2...kira fav. boothla!! Kebetulan tiap hari khamis pasar mlm di rumah aku mmg makcik itam tu punya gerai wajib aku singgah!
Nk dipendekkan cerita, aku pun pi la cari makcik nie smlm, hahh jumpaa!! aku pun ape lg mintakla plastic dr anak dia pun hitamm, sbb nk tapau lauk fav. siput sedut masak lemak dia yg mmg umppp tu!!
Aku dgn rakusnya amik siput jerr tanpa hirau org lain..batang2 keladi sume aku tinggalkan..
Sekaliiiiiiiiiiiiii...............

Makcik itam : "Dikkk, jgnla amik siput jerr...amik sekali dgn sayur tuh, nnti takde org nk beli

Aku : "Errr, tp makcik, sy tak mkn sayur, saya mampu lg beli 1 bekas ni.."

Makcik Itam : Bukan masalah beli..tp klu yg tinggal sayur je, semua org tak nak beli..

Aku : Klu takde org beli, makcik jerla mkn, kn senang!!...mcm sedap?? (mmg sedap pun dlm hati)

Si B nie pun tegurla, nape aku ckp cmtu?? aku pun mcm x sedar plak berbalas cmtu!
huh, pastu aku dh byr, terus blahhhhh!!! heeeeee benciiii...nk tegur2 org plak!!
balik berbuka tuh...aku langsung tak sentuh siput tuh!! tak hadapp sgt aku nk mkn sbb teringat makcik Itam tuh!!


amacammm??? terliur tak??

Akuuuu??? masih bengkek dgn makcik Itam tuh lg ;(

No comments: