Wednesday 25 August 2010

Sambal Ikan Bilis Cik Shila

Lazimnya, seperti beberapa tahun yg sudah, bila menjelang jer bulan puasa mmg aku akan order sambal ikan bilis dari cik Shila..bukannya aku nie malas nk masak ke hape, dorg ckp sambal aku masak salu manis!! aku pun salu jugakla menyangkal statement dorg tuh..hahaha dgn ayat cover "masak dgn hati yg ikhlas & gumbira..cehh" supaya alasan tersebut, bolehla aku ngelat session memasak sambal tumis lg nxt time.. tp sambal cik Shila ni mmg terangkat beb!! semuanya cukup! cukup rasa, byk ikan bilis plak tu, cuma kurang pedas jer (maklumlah kwn aku sorg tu x tahan mkn pedas) dan salunya kami akan menjamah sambal tersebut bila sahur.. mmg sedap sgt!! (promote kawan!! cpt skit dia naik pelamin nnti hehee..)

Sbnrnya Shila nie merupakan ex-collegue B dr zaman mereka bekerja Telekom di Bukit Mahkamah dulu, tp skrg dia dh tak keje Telekom..tp yg peliknya semua kwn2 B, akan jd "My BFF"..jgn terperanjat tau, aku pun pelik!! sib baik si B tak jeless sbb aku rampas BFF dia..yg mana segelintir kwn dia yg mcm lakhanatt tu tak kepingin aku nk wat collection..mampuss tak layan!! senang kn?? (haihh..ada jugak tau!! nk aku mention ker??)

Kat bawah nie aku attach "Sambal Tumis Ikan Bilis" fresh dari cik Shila yg  SODAP DI DUNIA tu!!

My BFF cik Shila ;)

Inila sambal tumis cik Shila yg sodap di doniaaaa tuh!!



Sempat aje dia sedekahkan kuih batang buruk utk kami..

Thank you very much Shila!!


1 comment:

flo... said...

sedao d dunia..
nnti aku dtg umah ko sahur ea...!!!!!!!!!!!
nk jugak rs...hehehehehe