Tuesday 17 August 2010

Hujan oh Hujan

Semalam, tidak dpt kugambarkan..hujan terlalu la lebat dgn guruh dan kilat dentum berdentum, semasa aku beli juadah berbuka puasa di Tmn Kota Cheras, berhampiran dgn rumah aku. Baru 5 minit aku usha mknan utk berbuka nnti, tiba2 angin sgtla kuat, hujan pun turun dgn lebatnya.Tatkala itu, membayangkan adik aku si Yati, yg membantu emak dan jiran aku menjual kuih & lauk di area rumah..mcmanelah keadaan mereka ketika ujan lebat nie..!! Adakah byk lg mkanan yg belum dijual?? Adakah org dtg membeli ketika hujan lebat ni?? Adakah mereka terlalu sedih kerana hasil jualan pd hari itu tidak memberangsangkan?? waduhhhhh.....aduyaiiiiiiii!!!! sedihnyaaa.....

Aku mmg tersangatla lemah, dan terlalu cepat sgt mengalirkan air mata kasih nie, bila membayangkan sesuatu yg sedih dan pedih "expecially part kesian-kesian ni"...cpt jer airmata aku jatuh!! Lantas aku telefon rumah, Nurlynn yg jwb panggilan aku td...katanya disana pun hujan lebat...so tak tahulah apa cerita mereka digerai..

Ingin aku maklumkan pd u'alls semua, mak aku ni adalah buat sikit2 bisness kuih Frozen, dh bertahun2 jugaklah. Pelanggan tetap adalah pemilik cafe di Hotel Equotarial Bangi. Selain itu tempahan dr gomen, kilang2, guru sekolah dan kenalan terdekat yg byk membantu bisness mak aku nie..expecially karipap ayam dan daging!! huuuu..mmg terangkat seh!! Itu semua mak aku wat sendiri tau, start dr uli tepung ke inti karipap ke goreng dan ke packing!! dibantu askar2 dirumah (sape lg adik2 akule, yg sentiasa ngelat apabila disuruh buat keje..)kihh..kihhh...nasib baik aku duduk diluar, klu di rumah disana sure mesti dh dipaksa tlg!!!

No comments: