Friday 30 December 2011

Bile adik-adikku “Back to School”

Sbnrnya aku masih ada 5 org adik yg masih bersekolah.
1 menuntut di kolej, 2 org di sek menengah, 2 org di sekolah rendah.
Tapi aku mmg salute la dgn bapak aku, start dari zaman aku sekolah sampaila adik aku yg paling bongsu ni, mmg sentiasa memberikan yang terbaik untuk anak-anaknya.
Smlm afer work, aku dh janji dgn adik2 last shopping brg sekolah mana yang belum beli lagi.
Kalau boleh aku nak ape yg adik2 aku minta semua dapat, rather than zaman sekolah aku dulu.
Tapi.....mak aku ni tak galakkan practice camtu kt dorg, seolah-olah memberikan kemewahan pada dorg..
maka dgn itu selamatla duit akuuuuuuu!!!

Smlm, adik aku si Nurlynn plak bermasalah..baru nk masuk darjah 6 tahun depan, tp dah minta kasut yg bertali-tali tu. Katanya rakan-rakan sebaya dia semua dh pakai kasut bertali-tali ni, siap bercolour-lour lagi. Dalam hati aku, boleh ker tali colour-colour nie gi sekolah..??

niela ghupenyer kasut yg dia minta smlm.

Berkedai-kedai kitorg puas cari dekat mall sambil tu try jugak la pujuk dia beli kasut biasa jer  jenis tak bertali dgn alasan nnti susah nk solat la, salu kene tinggal bas sekolah sbb dok asyik ikat tali kasut ....
tp dia tu hati batuuu kauuuuuu!!
Mmg kami dh sedia maklum perangai dia dari kecik lagi......
kalau ko tu spesis rajin basuh kasut takpe la jugak!
Mak aku peel dia klu dh hari ahad, dia tgk takde sorg pun basuh kasut, mmg selamba jer dia masukkn semua kasut sekolah dlm washing machine...
mmg selamat la..
nasib la kasut sekolah siapa koyak ke, jahanam ker...sape suh malas sgt nak basuh kasut kn?
Pastu, klu nk minta beli kasut baru, gara-gara peel mak aku tuh, siapla ko bersoal jawab dgn Abah plak. Nasib la klu mood abah baik time tu dia bg RM50.00 balance ko boleh joli beli top-up ke hape.
klu mood dia tak baik akan dpt tp lewat sikit....
Begitula peel kitorg adik beradik...........
bila teringat balik zaman sekolah dulu, seronok sgr..!!!


No comments: