Wednesday 27 April 2011

Alahaiii omak den!!

Sedar tak sedar, ghupernye dah dekat 3 minggu aku tak balik rumah mak.
Smlm br berkesempatan balik jumpa mak after work..
walaupun sbnrnya nk hantar barang yg berkotak-kotak kt Villa then langsung terus ke rumah mak.
bukan jauh pun cheras ke Bangi…perjalanan 20 minit je.
Tp disebabkan kekangan masa, tuh yg tiap weekend tak done.
teruk kn aku...?

Smlm lunch hour, sempat jugakla aku borong bubur cha-cha kt sambal ijoo utk mak, dia suka sgt.
Pastu, last week aku ada kirim dr. Reen tlg belikan koropok ikan garing from Sabah..
hah! yg nie plak fav Abah..
ingat lagi last time aku beli keropok ikan ni kt Tawau ari tu,
berselera sungguh org tua tu mkn..suke aku tgk!
Sbnrnya.....ape yg aku nk story adalah psl smlm, teringat ape yg si Yati adik aku ckp.

Yati : “Kak, tau tak..ari tu mak ckp dh lama kakak tak balik rumah….”
Kakak ni tak rindu mak ke ?
Aku : “Hahhh?? Btol ker yati, mak ckp cmtu?
Yati : “Iyerrr…asal nampak ada kereta parking depan rumah mesti mak jengah kepala tgk kereta kakak ke tu?”
Aku : Alahaiii……….sedihnyer!!
Patotla dh dekat 2 minggu mak tak tepon akak….majuk ghupenyerr!

haruslakan si anak yg tepon mak kn?....
walaupun mak aku ni dikurniakan anak yg berbilang & terbilang
tp aku dpt rasakan yg si sulung ni jugakla yg mak sentiasa rindu……
har..har..harr..!!!!

Takpe mak, nnti "Mothers Day" tunggu gift dr akak yer!!!…….

mood : L.O.V.E makkk!!!
((*-*))

2 comments:

flo... said...

aih...mak ktk merajuk ghuper nyer...sian..org tua kan..
kalo ko keje jaoh mcm mane la gamaknyer...mau nangis mak ktk..hehehehe

lisa_lisz said...

aokla..org tua,kene jugak paham.
sok klu aku kawin dgn omputih dok Kg. New Zealand sana, genti mak nangis...koh!koh!koh!