Tuesday 21 February 2012

2nd Day Singapore (13-Feb-2012)

Untuk hari yang ke -2, hari nie plan nk jalan-jalan area town jer.
Klu ikut tentative spt yang dirancang hari ke-dua ni pagi-pagi nk pergi ke Chinese Garden & China Town
Tapi memandangkan ko bangun pagi pun dah time org nk mkn tghari..
Maka nya cancel la ke-2 tempat tu...syg kn?

Dgn si Bee, kaki lenguh berjalan smlm..
Dgn aku yg angin kus-kus tak berapa baik sgt tu..
Ikutkn hati mmg nk baring jer dlm bilik hotel
Tp memandangkan, dtg ke sini sbb nk bercuti..sakit-sakit pun kutahan jebat!!

Klu korg tgk gambar yg ada ni semua cantik-cantik cantik belaka kn?
Ecehhhh..
Jgn tertipu yerrrrr....
Sbnrnya muka aku mmg slenger..bila nk amik gambar baru kembali senyum..

Ok, hari ke-2 ni, destinasi hanyala ke Orchard Road area
Mrt agak tenang sikit, sbb isnin kn hari bekerja..so takdela sesak mcm semalam
Ko dh sampai area sini..mcm2 design building ko nampak

Tujuan utama ke sini, sbnrnya nk beli perfume!!
Aku dok baca blog-blog member, dorg rekomen, beli jer kt Lucky Plaza selain dari Mustafa Centre
Hajat dihati mmg nk beli perfume utk diri sendiri & yang org kirim..
Yesss...jumpa jugak Lucky Plaza yg dorg cakap tu
Kedainya pun senang jumpa, blkg kedai RSH je..

Punyer la lama chit-chat, chit-chat...dgn pelbagai tester yg dh berbagai-bagai tu
Akhirnya aku rembat VERCASE & BURBERRY utk diri sendiri & Chopard kiriman Reen.
Mujur la dapat less......
Nie klu beli kt Malaysia, mau seribu gamaknye!!
 Dan Si Bee plak, siap mintak kt tokey tu minta proper receipt utk refund GST
nk claim kt airport nnti..
Yerla, dh ko bukan Singaporean..so ko tuntutla balik tax yg kedai dh kenakan kt ko..
Klu biarkan je...rugiiiiii!!!!

Perut pun dh lapar time tu, kitorg decide nk cari kedai atau restaurant area situ jugak
Dan ternampakla Pizza hut  depan mata jer, maka ke situla kami...
Ke situlaaaaa jerla lunch kitorg pd hari tu..

Kemudian, perjalanan diteruskan ke ION Orchard,




terletak berhadapan jer dgn Lucky Plaza tu
Dari seberang dh nampak, cantikkkkkkk patung kaler-kaler tu..
Mohhh bee, jomm kita bergambar kt situ....

 PRADA ??









 
 LV ??



butik LV, aku tgk guest yang masuk ke dalam..akan ada security yg tlg bukak kn pintu.
Aku hanya tgk dari luar jerlaaa...
Dah terang-terang2 ari tu aku hanya pakai seliper jepun..
So teragak2 jugakla nk masuk!!
Amik gambar pun jadilaaaa...


GIORGIO ARMANI ??




DIOR ??



CK?
mcm-mcm barang branded la ada kt sana.......


 kat bawah mall yang besar tu, dibawahnya pun terdapat mall..
boleh dikira mall bawah tanah jugakla..serupa mcm  mrt tu
aku sempat rembat kasut jerk kt situ.. plan nak pakai esok ke USS
sandle yg dh bawa tuh, rasa cm tak comfort plak esok nk berjalan 1 USS.
Karang bile pusing satu USS, bile sakit kaki, mood tarakkk....
hah, time tua la terasa nak balik cepat
Kan dh rugi...

Oh yaaa...
Aku dapat kenalan baru dari Singapore..
Heeeeeee....
Nia dia.....Aishah!!



Sweet tak??
tapi aku rasa..face to face lagi cantik la dr. gamabar atas ni.
seriussss....

Kawan tak kawan...
Aku dh terpedaya dgn janji-janji manis dia utk beli suatu produk ni..
Nanti, next entry akan ku cerita yer..

Actually, mmg aku ke Singapore nk beli 1 produk brand Singapore yg ramai orang pakai untuk tujuan kecantikan...dh jumpa dh pun..
Tapiiii....si Aishah nie dh terjah aku dulu sebelum sempat aku capai brand yang aku nk tu .....
Produk yg dia rekomen adalah made fromItaly..
dia ckp guarantee 99.9%
mostly Singaporean punye org dh byk yg cuba dan success
Harga SGD169, kalau convert duit Malaysia RM414.00

Jap! Jap!! sempat lagi depan dia aku selak beg duit cukup ke tak?
Sambil2 tu angkat-angkat kening kt Bee? Guna isyarat nk ke tak nk??
Then Bee kata, okla...kita try dulu...try tak try kene beli jugakla laaa...
Mana ada trial pack kn??

Oklaaaa........next entry akan ku story mory  3rd Day di Singapore..

No comments: