Monday 21 November 2011

Bekas Hafizah buat maksiat??

Wowwwww...wowwwwww
Mmg tak senonoh langsungggggggg
Sungguh memalukannnn..


Sebenarnya utk pengetahuan readers semua..
Mmg dh lama aku tunggu point-point mcm nie..
Bukan sbb berdendam ke hape….tp gerammmm!!
Cerdik “seseorang itu” rupanya hanya dilutut jer..
bukan cerdik yg nampak tetapi kebodohan yg terserlah!


Pada sesiapa yg terasa, aku minta maaf..
Aku bencikan situasi mcm ni.
Sbb tu skrg bila aku tgk org yg bertudung cendawan ker, ninja turtle ke…
Aku rasa semua sama jer…tiada yg istimewa pun dorg kt mata aku
Sbbnya yg terbaik hanya dariNya.


Yess..
Aku mengaku, sebahagian saudara sebelah emak mmg alim
Kecuali aku lah..alim-alim kucing!
Tetapi sesungguhnya aku tak hipokrit..
Ada time balik kampung aku tetap pakai tudung sbb rasa hormat aku pada nenek & atuk.
Lebih2 lagi time raya….
Tiap malam raya, aku ajak adik2 pi downtown teman carikan tudung yg sesuai..
Alih2 sekarang baik baju raya ke, tudung raya ke semua dh kene kebasssss dgn adik2 aku.
Sebijik mcm acara balapan pass batton sukan SEA tu..
Haaaa..cenggitula rupanya
Tapi ini ntah 5-6 X 100..
gilir2 dorg dok kerjekan baju aku..
padahal aku tuan tanah baru pakai sekali jerrr…
Dasatttttt kn??


Ok, nk dijadikan satu cerita,
ada seorang hamba Allah nie tegur keburukan aku yg maybe dipandang negative sgt kot pada diri dia..
Bukan issue apa pun, isu tak pakai tudung!
Sbbnya maybe dia perasan baguss sbb dia bertudung cendawan..
Dia tegur aku dgn cara yg baik & hemah..
Ok fine…aku senyum tanda terima tegurannya.




tak lama lepas itu,
rupanya dia pergi canang cerita dia tegur aku & kecohkan pada saudara mara aku yg lain mengenai kehebatan dia menegur aku ditambah dgn perisa ajinomoto & pasti sedap tu..
tinggal nk taruk tulang lembu jer


Perghhhh……..
Mmg kesyiallannnnnn sungguh!!
Semua pandang slack kt aku.
Itupun aku tau dari seseorang yg kebetulan ada kt situ


Tak habis kt situuuu…dia sambung lagiiiiiiiiiii..
Pernah satu hari time kenduri, time rewang-rewang ,
di depan aku dia borak mcm biasa,
Tetapi bila aku bangun kalih sikit ke tempat lain..
menyempat dia bisikkan sesuatu pada org sebelah..
Once aku teragak nk pandang dia, tibe2 dia stop dan lirik mata pandang ke arah aku..
Mcm kerang busuk mcm tu jugakla hati dia kot..
Ghupe mcm org takut…sbb ko buat salah kan?
Mmg sahih2, dia ngumpat akuuuuuu!!!!
Klu korg sendiri tak terasa ker??
Tp aku buat bodo jer, walaupun tahu diri ni kene bahan..
Sian kannn, dh kene bahan boleh lagi aku dok tanyang muka kt situ??


Aku pelik dan jelik laa..
Kenapa “seseorang itu” tidak menunjukkan sifat kesolehahnya
Kenapa perlu nk tunjuk bagusssss??
Sepatutnya kamoooo, tunjuk teladan yg baguss pada aku dan org lain
Dlm menegakkan jalan yg benar & diredhai
Ini tidak, menghasut org lain supaya membencikan golongan yg daif mcm aku
Huhh….berpura-pura sungguhhhhhh!!!


Inila dinamakan duri dalam daging..
Jadi kawan-kawan, elakkan dari berkawan dgn golongan seperti ini…


No comments: