Tuesday 11 October 2011

5th Day at Jakarta - Tanah Abang, Mangga Dua

Rasa sedihhh sgt, sebab hari nie last day cuti-cuti Indon
mmg tak terasa dh nak balik Malaysia
mane taknya, kt sini hari-hari shopping bagai nk rak..
hari-hari ko muntah darah  mkn makanan yg hebat2..
gilerrr kooo....
kira klu kt Malaysia, restaurant standard ala-ala Saloma Bistro gitu..
seriusssssss....!!!

Ok, pagi2 kitorg check-out dlm kol 9.00am sbb nak kejar masa..
tapi sebelum tu, breakfast dulu kt cafe bawah hotel ni..


Kak Liz berbaju merah tgh dok pk nak makan ape..







girlssss check-out

last posing dgn cartoon..


Ok, sebenarnya hari last di Indon nie kitorg plan pergi 2 tempat jer
iaitu ke Tanah Abang & Mangga Dua ..
bukan ape, ada antara kitorg nie yg masih tercari2 last sourvenior utk dibawa balik ke Malaysia.
termasuk jugakla aku..
dah tu plak agak rushing sbb kena ada kt airport dalam kol 6.00pm

Kat sinila Tanah Abang Jakarta..
kitorg ada kt sini lebih kurang 3 jam jer..

serius cantikkk......


Pada aku, Tanah Abang lebih kurang sama jer dgn Tanah Baru, Bandung tu.
barang-barang jualan lebih kurang sama..dan harga pun lebih kurang jer..
cuma,ko kene pandai tawar menawar jer!!

Dan selepas itu, last destination kami ke Mangga Dua, Jakarta
perjalanan dari Tanah Abang ke Mangga Dua hanya 20 minit jer..
kt sini jugakla aku last borong menghabiskan duit rupiah..

Niela keadaan di Mangga Dua mall..



lelongggggg....!!!

berbagai brand ada jual kt sini..
ko nak ape??

PRADA??
 LV??
 GUCCI??
LONGCHAMP??
GUESS??
macam-macam adaaaa!!!

and last kitorg mkn lunch kt sini jugak.
aku tak bape ingat nama japanese restaurant nie...
sbbnyer....aku dh rasa tak sedap badan, makan pun tak abis..


ko tgk,
kwn2 aku kemain berselera makan....
aku time ni masih mampu nk senyum lagi...

1 minit kemudian...

v






v







v









v





hahh,time nie mmg rasa nak mual dahh..
dan akhirnya muntah jugak akuu...

selepas tu, kami bertolak terus ke airport jakarta..






last bergambar dgn Pak Aep our Supir..
aku dh lost control time ni...entah kemana la aku pandang

see...barang kami ber-6!!
1 troli dlm 2 org punyer barang.

thennn.......kt sini jugakla aku meloyakan diri aku sebelum check-in
keluar semuaaaaaaaaaa..
dan akhirnyaaaaaaaa..
terkulaiii sudaaaaaaa...
nasib baik Bee jaga aku masa atas flite balik to KL

itu jerlaaaaaaa.............
corot-coret percutian aku dang Geng Comot ke Bandung
semoga ketemu lagiiiiii......

2 comments:

Cheritera Kami said...

ko slh mkn ke apa?

lisa_lisz said...

kak...bukan aper?
Shopping tak hengat..
so waktu makan pun tak menentu..itu pasalla jd cenggitu..
tp kt epot Jakarta, mmg dh flat giler!!