Friday 30 September 2011

2nd Day at Bandung - Pasar Baru, Kg Daun

2nd day kt sana, pagi2 aku telah dikejutkan dgn bunyi ketukan pintu di luar bilik..nk tau ape yg sampai?? Breakfast laa….hebatkn? hantar sampai ke dalam bilik kooooooo..
simple breakfast hanya nasi goreng bersama telur dadar with souce cili & teh tawar (teh o).
after breakfast kami pun bersiap-siap untuk ke Pasar Baru untuk shopping!!
yeeeeee..haaaaaaaaa!!!

Supir kata, klu nk ke Pasar Baru kene gerak awal agar tidak sesak…
mmg btol kata supir tu, Pasar Baru mcm shopping mall di tgh2 bdr sesak..

so from morning sampai ke petangla kami hanya di pasar baru sahaja.
Gambar tak berapa byk sbb camera girl pun shopping gak, tangan nya pun penuh dgn bag plastic,
so layan jerla pict bawah ni…

Confius jap!! cantik kebaya putih yg dh ready made nie.....aku dpt rembat 1

 
di kedai telekung ni, all of us beli byk...diskaun pun byk ;D
rembat jugak utk family

aihhhh...Riahh!!! tutup bawahhhh...


T-shirt cotton Bandung..murahhhh!!!


lace dark purple atas nie & dark green pun aku renbat jugak...!!!


Ok...cukup!! cukupppp...!!!! mmg gilerrr dibuatnya



Bdk nie mmg pandai paksa aku beli cotton polka dot purple tu..tertewas jugak aku!!
sib baik layanan dia bagus,
nah!! aku bg RM1 buat kenangan ok..
Bila dia tgk note duit RM1, kn ada gambar Gabenor..pastu dia tanya..
"Gambar sape nie kakak..??" aku ckp "haaaa..itula bapa saya, hebatkn??.."
korg ingat dia nk caye ckp aku????


 ini semua kerja kwn2 aku.....yg giler kainnnnn


After selesai membuang duit di Pasar Baru, kami balik semula ke hotel...
berkumpul di 1 bilik dan melambakkan hasil shopping kami ber-6

Ni hah..
amikkkk kauuuuuuuu.....
ini baru 1st day ajer okehh!!!


After mandi dan bersiap2, seperti mengikut perancangan..malam tersebut kami nk dinner di “Kg Baru”. Location agak jauh dari hotel tapi enjoy dgn pemandangan diluar semasa on the way, jd tidakla membosankan.
 Masa perjalanan ambil masa hampir 1 jam lebih kerana keadaan yg jamm dan lokasi restaurant yg jauh hampir menuju puncak bukit..




posing dulu kt lobby hotel..


Ni la restaurant Kg. Baru…
entrance masuk...harusla posing dulu kn?


menjamu selera......laparrr!!!


yg red colour tu jusss campuran strawberi & durian belanda mmg mabelesss!!


Ok, Selepas makan, menyempat lagi jalan2 di kawasan tersebut…mmg cantik dan menarik.
Walaupun cuaca sejuk, mmg menyempat ajelah klu bergambar..



waterfall yg ada di dalam restaurant tu..
mmg hidup sgt suasana dlm nie, terasa nk buat video clip!!









The best part, kebetulan malam itu ada show..then band tersebut ada bertanyakan salah seorang pengunjung restaurant itu dari mana, then pengunjung tersebut menjerit “dari Malaysia”.
Kemudian mereka menyanyikan lagu Shila Majid..

Wahhhhhh.....mmg makanan aku Shila Majid tu,
aku dan kawan2  pun siap berjoget sambil menghayunkan tangan mengikut rentak lagu..not bad jugak, Geng Comot sporting mlm tu...cayala korgg!!! 
Ke dah mabuk mkn sambal belacan dinner td kwn2 aku tu???
..ahahaha






layankn ajerrrrrrrrrrr......









2 comments:

Ria said...

kain lace kt sane range hrga bpe??kain cotton ny hrga bpe ye??this friday p sne..insyaAllah..

lisa_lisz said...

Hi Ria..
kain lace kt sana ikut grade jugak!! lace purple yg i letak into this post klu x silap semeter Rp40,000..itu yg murah! depends jugak..klu u beli yg byk corak & bunga yg penuh mahal sikit..tp better than price from sini..happy holiday ya!!