Thursday 14 April 2011

Selesai sudah ((" *~* "))

Yeayyyyyyyyyyyyyy!!!
Berjaya jugak me-nyettlekan income tax 2010 nie tanpa bantuan dr. sesape pun.
Ehemm, ehemmmmmmm!!!!
dan dan tibe2 tekak aku nk KFC, tanda reward utk kejayaan diri sendiri kn, boleh?

Seperti tahun sebelum, mmg haramla aku nk prepare income tax ni..tp alhamdulilah diri ini bernasib baik sbb mendpt bantuan dari seseorang yg sudi membantu, udohnye dia yg pandai, aku plak yg ba alif ngang!
tp tahun nie bersemangat nk buat sendri sbb tgk my colleague sebok dok meng-completekan form masing2..aku pun tak terkecuali..
bukan tak nak e-filling, tp bg aku ianya agak meleceh kn sbb kene request no.pin..
lg pon mmg sengaja aku nk tulis pakai tangan, sbb tulisan aku kn lawooo..

10 minit yg pertama, agak terkial-kial nk mengisi & memahami, borang BE tu
aku sikit punya pusing punya pusing form tu dh mcm 360 darjah, tp tak reti2 lg...
lepas tu, aku google kt internet cari bantuan, jumpa pun 1 blog ni,
actually dia ni mmg seorang Agent Income-Tax..
dan cara penulisannya amat teliti & mudah nk faham…
bg sape2 yg nk blaja kira income-tax, korg cuba search link bwh ni



 finally DONE!! Cehh…x susah ponnnn!!
Ampehhhh!!!

1 comment:

flo... said...

waaa~ tq kakak ku bg link!!
nnti nk try isi..

tulisan sy x cantik...so gune e-filling jer la...muahhahahahah~