Monday 22 November 2010

Raya Qurban kami di Banting

Masih belum terlewat aku ucapkan Salam Aidiladha utk korg semua...
Alhamdulilah..tahun nie parents aku ada wat Qurban lembu utk kami ber-7 adik beradik pompuan..
Dan padd sebelah mlmnya diadakan majlis kenduri doa selamat bertempat di kampung nenek aku di Banting..ala-ala nasi ambeng cenggitu ahh..
terima kasih kepada org2 kampung dan saudara-mara yg sudi dtg kenduri kami pd mlm tersebut..
JUGA....

Terima Kasih pada mereka yg :- 

"Tolong Masak-Masak"
" Tolong Lapah Daging Lembu"
"Tolong Basuh Periuk Belanga"
"Tolong Asahkan Pisau bg tajam"
"Tolong Nyebok"
dannn.. bg mereka yg

TOLONG MAKANNNNNNNNN
(sengaja aku kasi bold & besar..hahahaha)

Tak byk pict yg sempat aku ambik, maklumah..tuan rumah..busy sokmo!!

Intorducing....Lembu Qurban kami =)


Bagaikan sudah tahu...yg ianya bakal di korbankan.
Actually semasa korban dijalankan, aku dan family turut saksikan bagaimana aktiviti ini dijalankan.
Atok paksa kami semua tgk...
Sungguh tragis okehhh....aku yg lembut hati nie, mmg dh sebak tgk saat2 nyawa lembu ini ditarik!!
Tp aku mmg tak boleh lama disini...takut karang aku tak leh mkn dagingnya plak kn...










 

No comments: