Monday 27 September 2010

Mangga Lemak bersaiz XL!



Seeee.....kenal tak??

Perkara yg amat melucukan!!
Smlm kami ber3 (aku, B, Alyssa) pergi beraya ke rumah kwn blaja kami 'Bum' ms college dulu.
Tiba dirumah Bum, mmg dh ujan..kami pun berlari terkedek2 sambil mendukung Alyssa menuju ke rumah Bum..bila dh mkn mee yg Bum masak, kami pun nk gerakla konvoi open house Bart di Tmn Permata pulak.
Ngam2 aku nk masuk kereta, kelihatan buah fav aku ..." MANGGA LEMAK" yg bersaiz XL  terjuntai2 didepan rumah Bum..& yg aku tak tahan tu ngam2 kt atas kereta aku..gerammmnye aku tgk!! Korggg..aku dh bygkn mangga lemak ni cicah dgn (belacan + kicap + gula) atau kuah rojak Mak Bee yg ada dlm fridge kt umah aku tu! huuuuuu...terliur sehh!!
aku tak pedulik, aku nk jugak..nk jugakkk!! mmg dasar degil kn?
aku nekad nk panjat pokok ni jugak walaupun dahan pokok tersebut masih licin, sbb br lepas hujan..
Ape lg, aku pun mulakanlah lakonan teater aku yg ntah hape2 ntah agar disimpati oleh B..
Dgn gagahnya B pun membantu aku! Yesssssssss....ape lg, panjatla
Aku dgn Bum, hanya teriak dr bwh pokok...
Tunjuk kt mana mangga yg perlu dijolok sambil tergelak!!
Aku dh tak endah jiran si Bum ni pandang!! lantoklerr...
Walaupun kedengaran si B dok ngomel2 dr atas pokok tuh, aku hanya mampu jelir lidah je...
itujerla yg aku mampu kn?? hikk..
Kpd Bum, terima kasih ye berusaha mencari galah yg disorokkan oleh bapak ko ituuu,
dan  kpd B thank you sbb takmo tgk aku kempunannnnnnn...!!!


4 comments:

Farra Dhelina said...

sedapnyaaaa..kecur air liur hehe

Cheritera Kami said...

B jgk yg jd mangsa manjat pokok...

lisa_lisz said...

Farra : mmg mabeless farra!! klu sambung buat jeruk lg la sedap!!
KSWSK : B tuh "Kabil Hero Kabil Zero" aku hihihi...

Anonymous said...

cantikla ko liza