Monday 12 July 2010

Penantian "Durian" yang tak kesampaian..

Semalam seharian balik rumah mak aku kt Bangi. My Big Boss tuh, dok kerap call hp aku suh balik, sbb nk beli brg rumah! Bukannya ape, 2-2 kereta dia dh kene kebas dgn anak2nya (si Aini kt Kuantan tuh dgn si Abang yg kononnya nk blik Pahang  jap,rumah family angkat dia nk amik durian kt dusun). Wah!! abah aku pun ape lg..terus setuju, maklumlah 1 rumah hantu durian!! berbunga-bunga hati seisi rumah aku tunggu Abg bw balik durian..yg jd mangsanya comot!! yerla, dh takde kereta utk Abah aku bergerak, maka dgn itu aku pun terpaksalah serahkan comot utk 1 hari itu kpd Ayahanda tercinta..!

Nak dijadikan kes, semmgnya dh jd kelaziman parents aku ni, during weekend jer mereka akn pergi membeli stok barang rumah,maklumlah penghuninya ramai...Lepas beli brg rumah, abah aku ajak plak pi survey katil..maklumlah, katil dia dh roboh dikejekan oleh Abg &  Ewan yg suka sgt wrestling ..survey punya survey menjadi pulak nk beli terus...hishhh, tak menyempat btol abah aku nie!! Dia ckp, klu tunggu lama-lama nnti, kene kebas dgn org, grab je apa yg kenan kt hati..lg satu 'peel' abah aku nie, dia mmg tak gemar survey pi byk tempat..cukupla 2 buah kedai, asal dia berkenan je, trus nak beli..psl harga langsung tak kisah "worth it atau tak, tolak ke tepi".. maklumlah, org lelaki...apetah lg nk mintak discount..ha-ha-harammmm!!! wat-everla Abah oiii...

Berbalik pd citer durian plak, sampai ke maghrib aku tunggu si abg ni balik dr dusun durian kt Pahang, alih-alih dia call time tuh dh 7.00mlm ckp "Kakak, Abg kt Pahang lg nih, maybe sampai Bangi kol 11-12 tgh mlm..klu nk durian tunggu Abg balik tau!!" 

Aduhh..aku pun ape lg, menyinga la, dan terus sakit  jiwaa dibuatnya!!! Takkanla akak nk tunggu sampai tgh mlm semata-mata nk tunggu durian yg ko bawa balik bang!!  Kol bp plak akak nk balik Cheras?? eeeeeeeeeeeee.....sbrjerla!!

Akhirnya...aku balik jugak ke rumah sewa di Cheras, dgn perasaan hampa!!
Sob..sob..sob..

Dh rasa mcm meroyannn nk mkn durian kg plak ni...
Maka dgn itu aku tepek jugakla gambar durian utk memuaskan hati aku yg hampa ni ...
Jagaaaa ko durian!!!
Nnti aku mkn kauuuuuuuu...!!!
Dushhhhhhhh.............~~~~~~~~~


 




Uuuuuuuuuuuu.........tak tahann aku tgk!!
Boleh keluar air liur aku1

No comments: